Tiny Glade to relaksująca gra symulacyjna stworzona przez niezależne studio Pounce Light, które tworzą Anastasia Opara i Tomasz Stachowiak. Gra w wersji demo, która jest dostępna na platformie Steam od 30.05, oferuje już teraz kilka ciekawych elementów, które dostaniemy jak tylko pełna wersja ujrzy światło dzienne. Wygląda na to, że budowanie zamków i dioram nigdy wcześniej nie było tak relaksujące.
Od momentu uruchomienia Tiny Glade, gra zachwyca swoją prostotą i intuicyjnością. Mechanika gry jest nieskomplikowana – za pomocą kilku kliknięć możemy tworzyć różnorodne struktury, takie jak wieże, mury, ścieżki, a nawet malownicze ruiny. Interfejs jest przejrzysty, a animacje w czasie rzeczywistym dodają dynamiki i przyjemności z obserwowania, jak nasze kreacje ożywają.
Jednym z największych atutów Tiny Glade jest brak jakichkolwiek błędnych odpowiedzi. Każda decyzja może być łatwo cofnięta, co pozwala na swobodne eksperymentowanie i zmianę koncepcji w trakcie budowy. To idealne rozwiązanie dla graczy, którzy cenią sobie bezstresowe doświadczenia i chcą skupić się wyłącznie na tworzeniu estetycznie przyjemnych scen.
Świat gry jest pełen życia. Oglądanie, jak bluszcz wspina się po ścianach naszych zamków, owce spacerują po ścieżkach, a świetliki migoczą w nocy, dodaje gry uroku i relaksującego klimatu. Cykl dnia i nocy oraz interakcje ze zwierzętami sprawiają, że Tiny Glade staje się miejscem, do którego chętnie wraca się po ciężkim dniu, aby się odprężyć.
Twórcy postanowili zrezygnować z dodatkowych elementów, które mogłyby wprowadzać element stresogenny, nie będziemy mieć w tej grze potyczek, zasobów czy wyzwań, a tylko swobodne tworzenie. Zamki, domy i twierdze budujemy z gotowych elementów (podobnie jak w Summerhouse), które następnie możemy dowolnie modyfikować już na “żywym obiekcie” widniejącym na polanie. Wszystkim działaniom towarzyszą animacje pokazujące wszelkie zmiany w czasie rzeczywistym.
Po skończonej budowie możemy przejść do zaawansowanego trybu fotograficznego gdzie poza wybraniem ogniskowej, ułożenia i odległości kamery, możemy dostosować porę dnia, a co za tym idzie paletę barw.
Tiny Glade to idealna propozycja dla miłośników gier typu cozy, którzy chcą cieszyć się swobodnym tworzeniem bez stresu i presji. Czekam z niecierpliwością na pełną wersję gry, która ma pojawić się w trzecim kwartale 2024 roku.