Jak działa Banishers: Ghosts of New Eden na Steam Decku? Najlepsze ustawienia graficzne

Banishers: Ghosts of New Eden zadebiutuje na PC oraz konsolach Xbox Series i PlayStation 5 już 14. lutego 2024. Jeśli planujecie zagrać w grę na Steam Decku to mam całkiem dobrą wiadomość – tytuł jest naprawdę dobrze zoptymalizowany i w pełni grywalny na urządzeniu od Valve.

Zachęcam również do przeczytania recenzji gry Banishers, bo to może być jedna z najlepszych pozycji z gatunku RPG akcji w tym roku. Ja bawiłem się świetnie, a spore podobieństwa do nowych części God of War powinny spodobać się osobom, które lubią dynamiczne i filmowe przygody.

Banishers Steam Deck

Banishers: Ghosts of New Eden na Steam Decku – zoptymalizowane ustawienia graficzne

Banishers: Ghosts of New Eden działa na silniku Unreal Engine 5, co stanowi dość duże wyzwanie dla Steam Decka. Sprawdziłem dokładnie wszystkie opcje graficzne i poniżej znajdziecie moją propozycję, na której gra działa w całkiem solidnych 36 FPS dla wersji OLED oraz 30 FPS dla LCD:

  • Tryb wyświetlania: Pełny ekran
  • Rozdzielczość ekranu: 1280×800
  • Maksymalna liczba klatek na sekundę: Nielimitowane
  • Synchronizacja pionowa: Włączona
  • Antyaliasing: TAA (wygląda znacznie lepiej w ruchu niż FSR 2)
  • Skalowanie rozdzielczości: 74% dla OLED (36 FPS), 78% dla LCD (30 FPS)
  • Rozmycie ruchu: opcjonalne
  • Jakość odległości wyświetlania: niska
  • Jakość roślinności: niska
  • Jakość tekstur: wysoka
  • Jakość efektów: niska
  • Jakość cieni: niska
  • Jakość efektów postprocessowych: wysoka
  • Antialiasing: wysoka
  • Tryb zgodności z HDD: włącz
  • W SteamOS zablokuj odświeżanie ekranu na 72Hz (36 FPS) dla OLED lub 60Hz (30 FPS) dla LCD

Zacznę od ostatniej pozycji – tryb zgodności HDD nie powinien mieć znaczenia w przypadku szybkiego dysku SSD w Steam Decku, jednak po włączeniu tej opcji zauważyłem mniejsze przycinki podczas eksploracji kosztem nieco wolniej doczytujących się tekstur. Sprzęt od Valve ma dość powolny procesor i pamięć RAM, więc problemu nie da się całkowicie wyeliminować, a obniżenie jakości tekstur nic u mnie nie poprawiło.

Banishers Steam Deck

Sprawdźcie samodzielnie skalowanie ekranu, ale moim zdaniem TAA (a dokładniej działa tu TSR z UE5) wygląda zdecydowanie lepiej niż AMD FSR 2 w ruchu. Wystarczy obrócić kamerę i spojrzeć na roślinność – technologia Epica oferuje zdecydowanie stabilniejszy obraz. Postprocessing polecam zostawić na wysokich, bo dzięki temu nie wyłączymy w grze wszystkich efektów, które są odpowiedzialne za budowanie klimatu. Każda próba wyboru lepszych detali dla zasięgu rysowania kończyła się u mnie mocnymi spadkami wydajności.

Podsumowując, na powyższych ustawieniach Banishers: Ghosts of New Eden działa bardzo stabilnie, a drobne problemy sprawia tylko przy doczytywaniach lokacji i nie da się ich w pełni wyeliminować. Podczas walki i dynamicznych momentów utrzymuje odpowiednią płynność rozgrywki. Nie udało mi się nawet zbliżyć do stabilnych 40 FPS, stąd moje zalecenia, aby zablokować grę na 36 lub 30 FPS.

Co ciekawe, Steam Deck przez większość czasu nie działa pod pełnym obciążeniem, dzięki czemu można cieszyć się całkiem długą rozgrywką na jednym ładowaniu. Ustawienia optymalizowałem pod momenty, w których Banishers wykorzystuje 95-99% GPU, stąd też często jest jednak zapas mocy.

Banishers Steam Deck

Warto również wspomnieć, że gra obsługuje zapis postępów rozgrywki w chmurze, ma obsługę kontrolera i możliwość ustawienia wielkości napisów, które są w pełni czytelne na małym ekranie.

Jestem niemal pewny, że Valve oceni Banishers: Ghosts of New Eden na zielono podczas swojej weryfikacji. Moim zdaniem gra działa dużo lepiej niż wiele innych, pozytywnie zweryfikowanych tytułów.

Paweł Mikulski
Paweł Mikulski

Zapalony gracz i miłośnik technologii. Lubię grać zarówno na PC, jak i konsolach, ale moje największe odkrycie to Steam Deck.

Artykuły: 201

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *