Lollipop Chainsaw RePop to dość udany remaster dziwacznego slashera z ery Xboxa 360 i PlayStation 3, który niedawno zadebiutował na PC i aktualnych konsolach. Komputerowy port nie jest zły i działa przyzwoicie, ale brak ustawień graficznych poza możliwością wyboru rozdzielczości jest dość dziwaczny, zwłaszcza, że gra teraz działa na bardzo dobrze skalowanym silniku Unreal Engine 5. W tym poradniku dowiesz się jak zoptymalizować grę na PC, Steam Decka i inne handheldy.
Lollipop Chainsaw RePop – jak zmienić ustawienia gry na PC?
Ścieżka dostępu do plików
Przed przystąpieniem do procesu uruchomcie grę chociaż raz!
1. Na Windowsie pliki z ustawieniami graficznymi znajdują się w ukrytym katalogu:
%LOCALAPPDATA%\lollipop\Saved\Config\Windows\
Jeśli chcecie się tam dostać to wystarczy skopiować go, wcisnąć ALT+R i wkleić do pustego pola, a następnie nacisnąć enter.
2. Na Steam Decku pliki znajdują się jak zawsze w katalogu CompatData.
Ścieżka do niego to: /home/deck/.steam/steam/steamapps/compatdata/2658450/pfx/drive_c/users/steamuser/AppData/Local/lollipop/Saved/Config/
Tutaj również powinno wystarczyć kopiuj/wklej – jeśli nie to poszukajcie folderu manualnie: 2658450 to domyślny numer oryginalnej gry w w wersji Steam.
Zmiana ustawień graficznych Lollipop Chainsaw RePop na PC
Interesuje nas przede wszystkim plik GameUserSettings.ini – otwieramy go edytorem tekstu.
Domyślnie gra działa na maksymalnych ustawieniach graficznych:
[ScalabilityGroups]
sg.ResolutionQuality=XX
sg.ViewDistanceQuality=3
sg.AntiAliasingQuality=3
sg.ShadowQuality=3
sg.GlobalIlluminationQuality=3
sg.ReflectionQuality=3
sg.PostProcessQuality=3
sg.TextureQuality=3
sg.EffectsQuality=3
sg.FoliageQuality=3
sg.ShadingQuality=3
W zależności od potrzeb zmieniając cyfrę z 3 na 2 lub 1 obniżamy jakość poszczególnych detali.
W przypadku sg.ResolutionQuality możemy wpisać liczbę, w jakiej chcemy skalować rozdzielczość:
– 67 odpowiada trybom jakości w przypadku standardowych skalerów, takich jak przykładowo DLSS, FSR czy XeSS
– 58 tryb zbalansowany
– 50 tryb wydajności
Oczywiście liczbę można wprowadzić dowolną.
Po wykonaniu czynności zapisujemy plik.
Dodatkowe zmiany
Jeśli chcemy dodatkowo poprawić jakość oprawy wizualnej to polecam zedytować również plik Engine.ini i wkleić na końcu:
[SystemSettings]
r.MaxAnisotropy=16
r.SceneColorFringeQuality=0
r.Tonemapper.GrainQuantization=0
r.DefaultFeature.AntiAliasing=2
r.PostProcessAAQuality=4
r.TemporalAA.Upsampling=1
r.TemporalAA.Algorithm=1
r.ScreenPercentage=XX
Dzięki temu wymusimy filtrowanie anizotropowe, wyłączymy efekt szumów i aberrację chromatyczną. Dodatkowo poprawimy skalowanie rozdzielczości poprzez wymuszenie funkcji TAAU – upewnijcie się tylko, że r.ScreenPercentage=XX zgadza się sg.ResolutionQuality=XX w pliku GameUserSettings.ini.
Zoptymalizowane ustawienia Lollipop Chainsaw RePop dla Steam Decka
Domyślnie Lollipop Chainsaw RePop działa na Steam Decku w 30FPS, jednak po wprowadzeniu poniższych zmian można cieszyć się bardzo stabilnymi 60FPS i solidną oprawą wizualną. Pojedyncze spadki klatek zdarzają się podczas scenek przerywnikowych i przy doczytywaniu mapy czy wybuchach, ale to incydentalne przypadki.
GameUserSettings.ini
[ScalabilityGroups]
sg.ResolutionQuality=67
sg.ViewDistanceQuality=1
sg.AntiAliasingQuality=3
sg.ShadowQuality=1
sg.GlobalIlluminationQuality=1
sg.ReflectionQuality=1
sg.PostProcessQuality=2
sg.TextureQuality=3
sg.EffectsQuality=1
sg.FoliageQuality=2
sg.ShadingQuality=2
Engine.ini
[SystemSettings]
r.MaxAnisotropy=16
r.SceneColorFringeQuality=0
r.Tonemapper.GrainQuantization=0
r.DefaultFeature.AntiAliasing=2
r.PostProcessAAQuality=4
r.TemporalAA.Upsampling=1
r.TemporalAA.Algorithm=1
r.ScreenPercentage=67
Powyższe ustawienia powinny się dobrze skalować w przypadku innych handheldów w działających w wyższej rozdzielczości, takich jak choćby Asus Rog Ally z Z1 Extreme czy Lenovo Legion Go. Jeśli zostanie wam mocy to wystarczy podkręcić pojedyncze ustawienia lub zwiększyć rozdzielczość renderowania.