Resident Evil 4 Remake (2023) na Steam Decku – zoptymalizowane ustawienia graficzne

Dzięki dokładnemu przeanalizowaniu wydajności Resident Evil 4 Remake (2023) na Steam Decku, udało mi się stworzyć dwa presety ustawień graficznych. Pierwszy z nich jest zoptymalizowany tak, aby osiągnąć przynajmniej 40 FPS w bardzo intensywnych momentach, a drugi gwarantuje stabilne 30 klatek na sekundę przy zdecydowanie lepszej oprawie wizualnej.

Poniżej znajdziecie sprawdzone ustawienia, ale koniecznie sprawdźcie jak Resident Evil 4 Remake prezentuje się w ruchu na Steam Decku:

Resident Evil 4 Remake – Zalecane ustawienia dla 40 FPS

Jeśli płynność animacji jest dla ciebie najważniejsza to polecam poniższy preset. Choć większość detali jest tutaj na bardzo niskich ustawieniach to Resident Evil 4 Remake nie prezentuje się źle na małym ekranie Steam Decka. Największy problem to ustawienie skalowania rozdzielczości AMD FSR 2.0 na tryb Performance (wydajność) – dzięki temu obraz jest bardzo miękki, a zwiększenie parametrów wyostrzania powoduje dodatkowe artefakty.

Wydajność utrzymuje się tu całkiem solidnie nawet podczas bardzo intensywnych momentów, choć czasami występują drobne przycinki, których nie da się wyeliminować. Spowodowane są ładowaniem danych w tle i w pewnym stopniu występują również na bardzo mocnych komputerach. Poza tym niewielkie spadki klatek zaobserwowałem podczas ulewy, jednak występowały na tyle sporadycznie, że moim zdaniem szkoda jeszcze bardziej obcinać detale.

Aby zredukować input lag to zalecam włączenie odświeżania ekranu Steam Decka na 40Hz bez ustawiania blokady liczby klatek. W grze wystarczy włączyć V-Sync i upewnić się, że ustawienie Frame Rate jest większe niż 30 FPS.

Resident Evil 4 Remake – Zalecane ustawienia dla 30 FPS

Jeśli chodzi o ustawienia pod 30 FPS to w tym przypadku możemy przede wszystkim pozwolić sobie na wyższą rozdzielczość renderowania – po włączeniu AMD FSR 2 na tryb Quality uzyskamy dużo ostrzejszy obraz. Dodatkowo zalecam włączyć Volumetric Lighting na Low, co zauważalnie poprawi jakość oświetlenia. Ustawienie Graphics Dismemberment poprawia gore i animacje naszych przeciwników, a nie powoduje dużego obciążenia dla Steam Decka, więc celując w 30 FPS polecam zaznaczyć tę opcję.

Bardzo ważne, aby w przypadku Resident Evil 4 Remake nie używać wbudowanego w Steam Decka limitera klatek, bo powoduje on ogromne opóźnienia w sterowaniu. Wystarczy, że włączycie w grze V-Sync oraz wbudowaną blokadę liczny klatek na sekundę na 30 FPS. W ustawieniach SteamOS upewnijcie się, że macie 60Hz, a dodatkowo możecie też włączyć tam „Rozrywanie obrazu” – nie będzie miało żadnego negatywnego wpływu na rozgrywkę, bo na poniższych ustawieniach korzystamy z synchronizacji pionowej włączonej w grze.

Paweł Mikulski

Paweł Mikulski

Zapalony gracz i miłośnik technologii. Lubię grać zarówno na PC, jak i konsolach, ale moje największe odkrycie to Steam Deck.

Artykuły: 297