Najlepsze ustawienia dla Ghost of Tsushima na Steam Decku

PC-towe wydanie Ghost of Tsushima może pochwalić się bardzo dobrą optymalizacją, która pozwala cieszyć się grą nawet na mniej wydajnych sprzętach, o czym mogliście przeczytać w naszej recenzji. Poniżej podzielę się z Wami ustawieniami gry dla Steam Decka, które gwarantują bardzo solidną jakość oprawy wizualnej i niemal idealnie stabilną wydajność.

Ustawienia ekranu
– Tryb okna: Pełny ekran
– Rozdzielczość: 1280×800
– VSYNC: Wyłączony (w przypadku Steam Deck LCD włącz 1/2 dla presetu 30 FPS)
– Kontrast: wybierz jaki wolisz
Ustawienia grafiki
– Siła rozmycia: 0 (zalecane, zmniejsza artefakty w ruchu)
– Pole widzenia: nie powinno wpływać na wydajność, grałem na 6
– Jakość tekstur: Wys.
– Filtrowanie tekstur: Anizotopowe 8x
– Jakość cieni: Nis. (wyższe ustawienia mocno obciążają sprzęt)
– Poziom szczegółów: Śr.
– Szczegóły terenu: Śr.
– Mgła wolumetryczna: Nis.
– Głębia ostrości: Wył. (usuwa liczne problemy z tłem podczas scenek przerywnikowych)
– Odbicia przestrzeni ekranu: Nis.
– Okluzja otoczenia: Wydajność SSAO (nie zalecam rezygnować, bo znacząco wpływa na atmosferę)
– Bloom: Wył. (bez tego efekty ognia i cząsteczek nie są tak zniekształcone)
– Wineta: dowolnie
– Kaustyka wody: Wł.
Jak osiągnąć najlepszą jakość obrazu w trybie 30 FPS?
Wracamy do zakładki ekran, a następnie:
– Metoda skalowania: wyłączona
– Dynamiczne skalowanie rozdzielczości: 30
– Wygładzanie krawędzi XeSS Native AA lub AMD FSR3 Native AA.
– Opcja numer jeden gwarantuje dużo bardziej stabilny obraz podczas obracania kamery, ale jak zdecydujemy się na rozwiązanie od AMD to całość będzie ostrzejsza i bardziej poszarpana – wybierz zgodnie z preferencjami
– W przypadku zwykłego Steam Decka włącz VSYNC na połowa częstotliwości odświeżania, a na Steam Deck OLED skorzystaj z wbudowanego w SteamOS limitera do 30FPS.
Jak zwiększyć wydajność do 40 FPS?
Jeśli nie zależy nam tak bardzo na szczegółowości oprawy wizualnej to można zwiększyć płynność do bardzo stabilnych 40 FPS przy zachowaniu solidnych detali. Wracamy do zakładki ekran, a następnie:
– Metoda skalowania: XeSS lub AMD FSR 3.0
– Opcja numer jeden gwarantuje dużo bardziej stabilny obraz podczas obracania kamery, ale jak zdecydujemy się na rozwiązanie od AMD to całość będzie ostrzejsza i bardziej poszarpana – wybierz zgodnie z preferencjami
– Dynamiczne skalowanie rozdzielczości: Wył.
– Jakość skalowania: Jakość
– W SteamOS wybierz limit na 40Hz/40FPS

Niezależnie od preferowanej płynności, poniższe ustawienia wydają się być optymalne pod względem zachowania nastrojowej i odpowiednio bogatej w detale grafiki, a dodatkowo niwelują praktycznie wszystkie problemy związane ze skalowaniem rozdzielczości. Kompresja obrazków nie oddaje do końca jak dobrze całość wygląda w ruchu.

Frame Generation w Ghost of Tsushima na Steam Decku

Generator klatek AMD FSR 3 jest domyślnie niedostępny dla Steam Decka, ale jeśli chcielibyście go przetestować to wystarczy w opcjach uruchamiania gry dopisać komendę SteamDeck=0 %command%.

SDHQ donosi, że da się w ten sposób osiągnąć 60 FPS, ale według moich testów stabilna wartość jest poza zasięgiem urządzenia, a liczne artefakty i bardzo zdegradowana oraz nieczytelna grafika nie są tego warte.

Próbowałem zakładać blokadę na 50 FPS, co zaowocowało nieco lepszą wydajnością i stabilnością, ale nadal nie uważam, że taka zabawa jest warta świeczki. Z tej technologii chyba lepiej skorzystać na ASUS ROG ALLY lub Lenovo Legion, gdzie bufor mocy jest trochę większy – w połączeniu z moimi zoptymalizowanymi ustawieniami rezultaty powinny być co najmniej solidne.

Ghost of Tsushima na Steam Decku

Gaming Mode

Gaming Mode

Zapalony gracz i miłośnik technologii. Lubię grać zarówno na PC, jak i konsolach, ale moje największe odkrycie to Steam Deck.

Artykuły: 357
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x