Black Myth: Wukong to będzie bez wątpienia jedna z najładniejszych produkcji dostępnych na rynku, co oczywiście będzie miało odzwierciedlenie w wymaganiach sprzętowych. Studio Game Science udostępniło na PC specjalne narzędzie, które pozwoli sprawdzić wydajność komputerów przed premierą gry zaplanowaną na 20 sierpnia.
Benchmark można pobrać z platformy Steam, a jego rozmiar wynosi niecałe 8 GB. Udostępniony został w nim zawiera krótki fragment świata gry, który jest renderowany w czasie rzeczywistym i pozwala na wybór szeregu różnych ustawień. Po zakończeniu testu użytkownik otrzymuje wyniki wydajności swojego systemu.
Twórcy zadbali o implementację pełnego ray tracingu (patch tracing), dzięki czemu na maksymalnych ustawieniach graficznych tytuł oferuje niezwykle precyzyjne cieniowanie, odbicia i oświetlenie. Aby wspomóc nieco wydajność, Black Myth: Wukong wspiera wszystkie najpopularniejsze techniki skalowania obrazu (DLSS, FSR, TSR, Intel XeSS) wraz z opcją generowania klatek na sekundę (DLSS 3, FSR 3).
Według moich wstępnych testów na karcie graficznej GeForce RTX 4080 ilość dostępnych opcji pozwoli odpowiednio zbalansować jakość oprawy wizualnej w stosunku do oczekiwanej wydajności. Dumę jednak trzeba schować do kieszeni, bo Black Myth: Wukong zapowiada się na pozycję, która przez najbliższe lata będzie narzędziem do testowania mocy kart graficznych – nie ma aktualnie sprzętu pozwalającego na płynną zabawę bez wykorzystywania technik skalowania rozdzielczości przy najwyższych detalach. Na szczęście po odpowiedniej redukcji ustawień całość nadal prezentuje się przepięknie i wydaje się działać zadowalająco. Warto mieć jednak na uwadze, że udostępniony fragment jest dość statyczny i może nie odzwierciedlać w pełni całego doświadczenia.
Jeśli wszystko pójdzie po dobrej myśli to w okolicach premiery gry postaram się przygotować recenzję techniczną Black Myth: Wukong wraz z kilkoma poradami jak osiągnąć najlepszy stosunek jakości grafiki i wydajności.