Podczas wieczornego otwarcia targów Gamescom 2023 ogłoszono nadchodzący start „Sezonu Krwi” – drugiego sezonu gry Diablo IV. Wapiry trafią do Sanktuarium już niedługo, bo premiera została wyznaczona na 17 października.
Podczas wydarzenia wystąpili główny dyrektor ds. Diablo, Rod Fergusson, oraz aktorka i producentka Gemma Chan, która dołącza do obsady głosowej gry.
W sezonie gracze będą stawiać czoła wampirom, którzy przejmują kontrolę nad Sanktuarium. Ich zadaniem będzie zdobycie mocy wampirów, korzystając z pomocy postaci Erys, łowczyni wampirów, w którą wcieli się Gemma Chan. Gracze będą używać tych nadnaturalnych zdolności, by bronić Sanktuarium i pokonać ich władcę.
Wraz z umiejętnościami wampiryzmu, sezon przyniesie nową serię zadań oraz 5 bossów finałowych, przy których gracze będą mogli wybierać specjalne przedmioty unikatowe i ultraunikatowe jako nagrody.
Ponadto, wprowadzone zostaną ulepszenia jakości życia, takie jak efektywne zarządzanie klejnotami w ekwipunku oraz możliwość przeniesienia punktów mistrzostwa, umiejętności, ulepszeń mikstur i limitów oboli do nowego sezonu, jeśli zostaną zdobyte przez postać w Sferze Wieczności lub wcześniejszym Sezonie. Przewidziane są również zmiany w efektach statusu, w tym Odsłonięcie, Przytłoczenie, obrażenia od trafień krytycznych i odporności na żywioły. Wszystkie te zmiany oraz możliwość wyboru unikalnych przedmiotów jako nagród będą dostępne zarówno w Sferze Sezonowej, jak i Wieczności.
W czasie konferencji ogłoszono również imponujące osiągnięcia gry. Od światowej premiery Diablo IV, liczba graczy przekroczyła 12 milionów, a łączny czas spędzony w grze wyniósł ponad 1.3 miliarda godzin, średnio ponad 100 godzin na osobę.
Prezentowane podczas wydarzenia nowości stanowią jedynie wstęp do tego, co nas czeka w „Sezonie Krwi”. Więcej informacji na ten temat zostanie ujawnionych w okolicach daty premiery sezonu.